Verslag van twee weken. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bente Faarts - WaarBenJij.nu Verslag van twee weken. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bente Faarts - WaarBenJij.nu

Verslag van twee weken.

Blijf op de hoogte en volg Bente

21 September 2013 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal,

hier komt een verslag van twee weken. Dit komt omdat het in het zonnige Curaçao ook wel eens onweert, en het zaterdag op zondag nacht zo flink onweerde, dat het was ingeslagen op ons internet.
En omdat Curaçao een ‘chill’ eiland is, hebben ze dat internet natuurlijk ook niet snel gemaakt. Donderdag pas was ons internet gemaakt.

Bij deze het verslag: week 3 van onze stage begon een beetje ‘anders’. Marly en ik kregen echte schema’s waar we moesten gaan staan, en hierdoor stonden we ook niet meer samen op een kamer. Ik had in week 3 twee dagen röntgenfoto’s maken en drie dagen op de CT. Ook op de CT mochten we al veel doen. Patiënt binnenroepen, uitleg geven over het onderzoek, patiënt neerleggen, patiënt instellen. En als de patiënt klaar is (en hij heeft een infuus, dan doe ik dat ook nog uit) geef ik uitleg over hoe de patiënt de uitslag krijgt.
Week 3 ben ik ook ziek geweest. Op dinsdag begon het, koortsig, ziek gevoel. Maar omdat het pas mijn 3de week stage is, kon ik me niet ziekmelden vond ik. Vrijdag mochten we gelukkig wat eerder naar huis omdat ik zo ‘ziek’ was.

Zaterdag hebben we ons wasje gedaan, huisje gepoetst, nog wat rustig gelegen (in de schaduw) en dat deed goed. Zondag zijn we naar het strand, Jan Thiel, geweest. Het was wel een leuk strand, maar ook erg druk (maar weer minder druk dan Mambo beach). Maar omdat ik me niet goed voelde, gingen we maar niet helemaal naar Westpunt. Na het strand zijn we gaan uiteten bij de snackbar. Veel reclame erover op de radio, op het werk werd hij aangeraden, maar ik ben er niet zo een fan van. Ik weet wel betere frietjes te eten.

Maandag stond week 4 van onze stage alweer op het programma. Week 4 telde ook maar vier dagen. Dat scheelt toch wel. Maar vier dagen om 6 uur opstaan, goedemorgen. In week vier stond ik weer twee dagen röntgenfoto’s te maken, een dag mammagrafie (wat is dat trouwens leuk om te doen, het klinkt voor de patiënten niet zo leuk, maar mij lijkt het wel superleuk werk!!) en een dag op de echo. EN TOEN HADDEN WE WEEKEND!

Ons weekend begon super goed, want bij thuiskomst hadden we dus weer internet. Kan ik me nog een leven zonder internet voorstellen? NEE!!!! Ik werd bijna gek! Donderdag na het werk nog even gezwommen (wat we dagelijks doen na het werk tot een uur of half 7). Vrijdag hadden we een redelijk drukke dag op de planning. We moesten onze koekjestrommel (de auto dus) gaan laten poetsen en betalen, we wilden naar de likeurstokerij en ’s avonds gingen we naar de full moon party op Kokomo beach.
De mensen hier zijn niet bepaald ‘stiekem’ over wat ze mooi vinden of niet. Bij de autopoets werden we even gekeurd. We zijn door de keuring heen gekomen, deze mooie dushi’s op Curaçao. HAHAHA, onder het auto poetsen stonden ze de hele tijd te kijken (wat duurt een uur dan lang zeg, voel me er toch niet zo makkelijk bij). Erna de auto gaan betalen (nadat we weer heel Punda EN Otrabanda hadden gezien, pfoeh, waar zijn de wegbordjes?). Toen we ook dat geregeld hadden zijn we opzoek gegaan naar de Gaarkeuken. We wilden het toch eens meemaken. Zoek en gij zult vinden. En wij vonden de gaarkeuken! Wat bizar, je moet het echt meemaken. Maar het was lekker en goedkoop. Leuk om eens te doen. Daarna opweg naar de likeurstokerij, onderweg kwam Marly haar droom uit, we kochten ons kerstkado alvast: een friteuse. Omdat we de frieten niet zo lekker vonden, en een friteuse eigenlijk toch wel een must is (haha), hebben we er eentje gekocht. We waren al een keer eerder gaan kijken ervoor, maar toen was het boven budget. Deze was gelukkig wel betaalbaar. Dus wij zijn de gelukkige eigenaren van een friteuse.
Toen alsnog naar de likeurstorerij. Deze stelde niet ‘zoveel’ voor. Leuk voor een half uurtje, maar zeker niet iets wat je gezien MOET hebben.
Erna zijn we maar de boodschappen gaan doen, zodat we vandaag (zaterdag) kunnen rusten aan het zwembad. Na de boodschappen was het nog even een plons in het zwembad, frietjes eten en klaarmaken voor full moon!!

Full moon was echt een leuk feestje. Op het strand van Kokomo beach (hier ben ik niet zo een fan van, de hele avond met je voeten in het zand staan is me iets teveel) maar het had wel iets. Quintino was daar, en hij was jarig. Quintino’s bday party dus. Ook hier waren we de prinsesjes, dushi’s, etc. Gaat dat ooit wennen? Denk het niet. Alle ‘aandacht’ is niet voor mij weggelegd. Achteraf kan ik er altijd wel om lachen.

Vandaag hebben we al gewassen en geskyped. Dus nu gaan we verder bakken in de zon, en niks doen.
Morgen gaan we naar Westpunt, kijken hoe het strand daar is.

Nou mensen, tot volgende week maar weer (als ik dan internet heb!). Haha.
Groetjes vanuit het zonnige Curaçao.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Bente

Voor mijn opleiding MBRT ga ik mijn 20-weekse stage in Curaçao lopen.

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 24502

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 29 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: