Gelukkig Nieuwjaar. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bente Faarts - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bente Faarts - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar.

Blijf op de hoogte en volg Bente

01 Januari 2014 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal,

hier ben ik weer. Allereerst voor iedereen alle goeds in 2014!! Een goede gezondheid, veel geluk en liefde!

Allereerst ben ik helemaal vergeten te vertellen wat wij vorige week zondag hebben gedaan (22 december). We zijn naar het Hilton hotel geweest, lief praatje met de bewaker gemaakt, en voor niks naar binnen kunnen genieten van het privestrand. Ja, dat spaarde ons zo weer 20 gulden. Goed bezig!!!! Haha, erna zijn we nog gaan uiteten bij Tempo Doeloe.

Deze zondag zijn we naar het strand Lagun gegaan. Het was veel kleiner dat ik had verwacht. Echt een baaitje. In de ochtend was het heerlijk, maar in de middag ging het flink regenen. Ja, dat doet het hier ook wel eens. Jammer maar helaas, we zijn nog een hapje gaat eten met prachtig uitzicht, maar uiteindelijk maar op tijd naar huis gegaan.

Maandag een dag gewerkt, op de CT. En dinsdag een halve dag. Eerst moesten we gaan inventariseren. Vervolgens van het overgebleven geld van het ontbijt nog even oliebollen gaan halen. Lekker naar de winkel onder werktijd! Haha. In de SUPERDELUXE grote winkel hadden ze geen poedersuiker!! Ik dacht werkelijk waar dat ze daar alles hadden, nou niet dus!! Dus op naar de iets kleinere supermarkt voor poedersuiker. We waren precies op tijd, er waren nog 2 potje.
Na het werk gingen we naar een pagara feestje. Onze stagebegeleiderster nam ons mee, want we moesten het gezien hebben!! We gingen bij haar andere werk kijken (een huisartsenpraktijk). Eerst werden we volgestopt met hapjes en drankjes. En toen rond 3 uur kwam het vuurwerk (zie foto's, deze keer wel bij het juiste verslag). Wat een hoop herrie, en natuurlijk stond op het einde de heg in brand. Maar ach, op Curaçao kan alles (en gebeuren er minder ongelukken met vuurwerk.. ze leren het hier vanaf ongeveer 4 jaar!!). Na deze party gingen we nog even in het centrum kijken naar vuurwerk en tegen half 7 zijn we nog even naar huis gekomen om te rusten en te eten. Om half 10 gingen we weer terug naar het centrum. We gingen naar het Brionplein. Echt bizar hoe ze hier nieuwjaar vieren. Iedereen neemt zijn eigen stoeltjes/eten/drinken mee en gaat zitten aan de kade, op de pontjesbrug, op het plein. Een drukte, niet normaal. Op het podium wordt gezongen en komt een pater de zegen geven. En dan komt het vuurwerk!! Leuk om eens mee te maken. Tegen 1 uur zijn we weer vertrokken want het was een lange maar leuke dag.

Vandaag gaan we weer rusten aan het zwembad en vanavond lekker koken. Het luxe leven van een student.

Nou mensen, allemaal een gelukkig nieuwjaar!!!
En tot over vier weken!
Liefs, Bente

• 01 Januari 2014 - 20:06

Huub Faarts:

Hai Bente, We komen net thuis van het familiebezoek. We wensen jou een prima en gezond 2014.

Tot kijk.

Sanne, Bas, Monique en Huub

• 05 Januari 2014 - 12:18

Hanny Wanders-Faarts:

Hallo Bente,

Ik wens je een heel gelukkig en liefdevol 2014!

Je stage verloopt voorspoedig en je beleeft veel nieuwe dingen dat is
    een waardevolle aanwinst voor je verdere leven.
    Je kunt je misschien gaan verheugen op sneeuw of carnaval.

Tot over enkele weken!

Geniet nog even van de lekkere warmte op Curaçao.

lieve groetjes,
    Hanny

• 09 Januari 2014 - 21:31

Hilde En Hans:

Dag Bente, wat leuk om je ervaringen met kerst en nieuwjaar te lezen. Het was hier vooral herfstweer maar we hebben wel een gezellige kerst en nieuwjaar gehad met veel familiebezoekjes en natuurlijk het verplichte eten en drinken. Ook voor jou nog een gezond en gelukkig 2014, je begint het alleszins goed, lekker warm op een prachtig eiland. Uniek.
    Geniet er nog van, je kan beginnen aftellen !
    Groeten van ons, Hilde en Hans