Stageweek 6. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bente Faarts - WaarBenJij.nu Stageweek 6. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bente Faarts - WaarBenJij.nu

Stageweek 6.

Blijf op de hoogte en volg Bente

05 Oktober 2013 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal,

allereerst hartstikke bedankt voor alle berichtjes!! Wat is het toch leuk om iets van het thuisfront te horen. En voor allemaal: ik zal hier blijven genieten!! Absoluut!!! Maak jullie maar geen zorgen over mij.

Zondag: op zondag zijn we naar het strand geweest. Is dat iets nieuws? Nee toch? Haha, deze keer hadden we Daaibooi uitgezocht. Ook hadden we onze camera bij ons, dus er zijn foto's gemaakt!! Het was er prachtig, mooie blauwe zee, mooi strand, heerlijk rustig. Zie de foto's. Ziet het er niet al prachtig uit? Ja, ik zou bijna jaloers op mezelf worden.

Maandag begon onze 4 daagse werkweek weer. Deze week stond ik veel op de Bucky, geen enkel probleem. Mijn hoofddoel op de afdeling is toch om de röntgenfoto's te leren maken. Nou, dinsdag werd ik al direct voor de leeuwen gegooid, in verband met de vele zieken, waren we nog maar met twee laboranten, dus ik kon de hele middag alleen foto's maken. Thorax, knieën, wervelkolom, handjes, voetjes.. oké, dat lukt wel, maar een schouder instellen is toch iets moeilijker, maar er was echt niemand voor hulp. Ooh, en wat ook moeilijk was: een Spaans talige mevrouw die voor een thorax komt: 'inademen, adem vast houden, en weer doorademen'.. Nee, in het Nederlands begreep ze het niet, toen ben ik overgestapt naar het Papiaments (lijkt op Spaans), maar ook dat begreep ze niet. Engels dan? NEE OOK NIET!! HELPPP! Nou, kunnen jullie het voorstellen? Gelukkig wilde ze wel heel goed meehelpen, dus ik heb een hele diepe inadem voorgedaan, dat deed ze na, ik ben terug gerent om de foto te schieten (zij bleef gelukkig ingeademd staan), waarna ik na de foto weer naar haar ben gerent en heb uitgeademd. En dat deed ze weer goed na. Haha, jammer dat het niet gefilmd is geworden, want het zag er komisch uit. Verder niet veel bijzonders deze week op mijn stage.

Vrijdag hadden we dus weer vrij. Na lekker te hebben uitgeslapen (8 uur, half 9), zijn we naar de vreemdelingendienst gegaan, om onze verklaring weer te regelen. Poging 3!! En ook poging 3 was een poging voor.. NIKS! Ze waren gesloten. Ja hallo? Wanneer moet ik het dan gaan regelen? Maandag een nieuwe poging doen. Na onze poging zijn we richting het strand gegaan. Deze keer gingen we naar Cas Abou. En NEEEEEE, het strand hier verveeld nooit. Helaas was het gaan bewolken (en nog steeds 30+ graden), dus echt kunnen bakken hebben we niet. Maar een bewolkt dagje is niks mis mee. Marly is alsnog verbrand! Na het strand was het alweer tijd voor de wekelijkse boodschappen en zo was onze vrije dag ook alweer voorbij.

Vandaag (zaterdag) was het weer onze was/strijk/poets/skype/zwembad dag. Morgen gaan we weer naar het strand! En dan zijn we maandag weer fit op het werk.
Komende week is een hele onregelmatige week. Maandag moeten we werken, dinsdagochtend moeten we skype met school en het smiddags weer werken, woensdag werken. Donderdag hebben we vrij, want er is hier een feestdag EN donderdag komt het eerste bezoek aan, en vrijdag moeten we weer werken.

Nou lezers, dit was het weer voor deze week.
Vergeet zeker niet te geweldige foto's te checken, en ik hoor wel wie zich toch bedenkt en een bezoekje komt brengen?
Groetjes, Bente.

  • 06 Oktober 2013 - 12:21

    Hanny Wanders-Faarts:

    Hallo Bente,

    Fijn dat alles je het naar je zin hebt!
    Geniet er maar van.

    groetjes en veel plezier,
    Hanny

  • 06 Oktober 2013 - 13:48

    Oom Jaakie:

    Hey bente, hebben koopzondag en marcel is vrij heb even met Vincent je verslag gelezen van afgelopen week vincent wordt een beetje jaloers maarvind het onzettend leuk dat het je daar goed gaat ( zijn moeder woont daar daarvandaan dat hij het Eilandredelijk goed kent. Gr Marcel, Voncent en Jack

  • 06 Oktober 2013 - 20:35

    Angele,:

    Hallo bente leuke verslagen zo blijven we ook op de hoogte fijn dat alles goed gaat geniet er maar van gr angele en een poot van kyra ha ha

  • 07 Oktober 2013 - 21:05

    Jeanny Thewissen-van Melsen:

    Hoi Bente,

    Ik heb jou site nu ook ontdekt. Wel laat , maar kon gelukkig nog alles teruglezen wat je van te voren al hebt geschreven. Leuke reisverslagen en zo te lezen heb je een geweldig leuke tijd daar met Marly.
    Maar dit had ik ook al vernomen van Jordie.
    Ook fijn dat je zoveel mag doen tijdens de stage, hier leer je denk ik echt heel veel van.
    De strand-weekenden zijn al goed te zien aan het kleurtje dat je hebt op de foto's.
    We zijn nog niet echt jaloers, omdat het hier ook nog wel redelijk goed weer is, maar zullen dat zeker in de komende weken gaan worden , als het hier gaat regenen, waaien , erg koud wordt etc.
    Geniet nog maar en tot over een paar maandjes!
    Groetjes Frenk en Jeanny.

  • 08 Oktober 2013 - 06:43

    Jose:

    Hoi Bente,
    Zo te lezen en te zien vermaak jij je wel. Ziet er allemaal heel mooi en idealistisch uit.
    Ik hoop dat dat gedoe met de vreemdelingendienst al verholpen is. Bevalt de stage?
    Groetjes van iedereen uit termaar 7, Margraten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Bente

Voor mijn opleiding MBRT ga ik mijn 20-weekse stage in Curaçao lopen.

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 24491

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 29 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: