Stageweek 7 en een klein beetje 8. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bente Faarts - WaarBenJij.nu Stageweek 7 en een klein beetje 8. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bente Faarts - WaarBenJij.nu

Stageweek 7 en een klein beetje 8.

Blijf op de hoogte en volg Bente

16 Oktober 2013 | Curaçao, Curaçao

Bon Bini mensen,

hier mijn verslagje, omdat we bezoek hebben vanuit Nederland, heb ik het weekend geen tijd gehad. Maar het geduld word beloond.

Vorige week zaterdag (de dag van mijn laatste verslag), zijn we 's avonds nog even op stap geweest. We gingen naar Zanzibar, maar omdat het happy hour was van 5 tot 6, was het om 12 uur helemaal klaar daar. Dus toch nog een beetje optijd naar bed gegaan.
Op zondag hebben we nog een rustdagje ingepland. Ik heb 'lekker' in mijn leerboek liggen lezen. Ook dat moet bijgehouden worden. Ik merkte op stage dat ik veel pathologie niet echt kon. Dan kreeg ik een aanvraag met een afkorting, maar ik kon er geen ziektebeeld aan koppelen. (Ik zal eerlijk zeggen, dat kan ik nog steeds niet zo goed, dus zal er nog wat meer tijd in moeten steken. Al maken sommige artsen het wel erg moeilijk, en het handschrift EN alles afkorten)

Op maandag was het weer stage!! Ik stond deze week op maandag op CT, dinsdagmiddag op echo, woensdag op CT en vrijdag op echo EN CT.
De vrijdag was dus een pittige dag, het was niet zo dat ik eerst op echo stond en erna op CT, nee, ik moest echt heen en weer rennen. Daar dit, daar dat, dan zo, radioloog hier, patiënt daar. Dus ik was toe aan mijn weekend.

Dinsdagochtend hadden we de terugkomdag via Skype met Fontys. Nou zal je net zien, dinsdagochtend lag het internet eruit. GRRR. Na een kwartier proberen maar een SMS gestuurd, en nog voor we een reactie terug hadden van de docenten, was het internet gemaakt!! En konden we toch nog skype.
Het stelde niet zoveel voor, hoe is het er? Is het er veilig? Hoe bevalt stage. Juist, voor diegene die de site veel lezen,jullie weten zelfs het antwoord!! HET IS SUPER HIER!!!

Donderdag hadden we dus feestdag. Het was de vrijheid van Curaçao. 10 oktober 2010 is Curaçao 'los' gekomen van alle andere landen. Waaronder Nederland (maar ook van de eilanden eromheen), Curaçao is Curaçao. Ofzo, hahahaha, eigenlijk kon niemand op stage het echt vertellen, maar een vrije dag krijgen is nooit mis. Ook kon niemand ons vertellen waar het te doen was op deze feestdag. Het was dus meer een rustdag. Geen probleem, want wij kregen toch bezoek, en Marly moest die gaan ophalen op Hato Airport. Dit was ook vol in de middag, dus we hadden feestjes toch moeten missen.

Afgelopen zaterdag was er eens geen was/poets/strijkdag. We gingen met het bezoek naar Willemstad. 'S ochtends nog even geskyped, maar meteen erna zijn we vertrokken. Willemstad laten zien, terrasje, uiteten en toen was het alweer bedtijd.
Zondag zijn we naar grote knip gegaan (jaa, het strand waar ik de vorige keer geen fotos van gemaakt had, omdat ik geen camera bij me had). Nou mensen, bij deze: DE FOTOS!!!!

Maandag begon stage alweer, en deze week is het weer mijn Bucky week. De hele week röntgenfoto's maken. Ik vind het echt veel leuker dan ik had verwacht!! Zo wisselend werk, de ene patiënt heeft veel pijn en schreeuwt, de andere heeft geen pijn, weer een andere heeft pijn maar doet stoer. Hoe verschillend mensen toch zijn. Erg leuk om te zien.
Vandaag hadden we ook nog een gesprekje met het afdelingshoofd, hoe we het vonden op stage, etc, etc. Haha, weer was het antwoord super!!

Oohja, weer bedankt voor alle berichtjes!!
Voor de mensen die nog een kaartje willen sturen heb ik ook een adres (en ook kaartjes zijn van harte welkom):
Bungalowpark The Pearl of the Caribbean.
Weg naar Sta Catharina z/n
Willemstad, Curaçao, Netherlands Antilles.
En dan mogen jullie nog ergens anders zetten (zet dit niet bij het
adres, want zoals misschien al is opgevallen, er is geen nummer en
geen postcode hier):
Voor Bente Faarts, bungalow 13.

En oohja nog iets. Ik ben nog altijd illegaal hier! Juist, de vreemdelingendienst is nog altijd niet geregeld. Haha, wanneer we gaan, we weten het nog niet. Als wij zin hebben. Want wat een zeik!! Haha, moet me er eerst op voorbereiden.

Nou mensen, tot snel weer, ik weet niet of ik dit weekend tijd heb. Maar anders volgende week op een avondje maak ik wel weer tijd.
Groetjes.


  • 24 Oktober 2013 - 00:00

    Anne Peerboom:

    Nou nou Bente geweldig allemaal wat een mens mag meemaken,geniet vooral van je vrije tijd.
    Natuurlijk ook belangrijk om iets te leren ik moest wel lachen met het verhaal van die spaanse vrouw.
    Ik heb het ook wel eens mensen uit afghanistan of van de week uit Syrie met handen en voeten kom je dan wel een heel eind.

    Ik heb je verslagen alemaal gelezen heel leuk en mooie foto"s.
    Ik vergeet altijd te reageren en dacht nu ga ik iets terug schrijven want je vind het leuk om iets van het thuisfront te krijgen maar als ik iets stuur duurt dat dan 2 weken voor je het krijgt ??? haha.

    Nou de groetjes van Sjef en mij o ja we worden ook weer oma en opa bij Jolanda in Mei zal het gebeuren.

    Tot de volgende reactie en veel liefs van ons uit Margraten

  • 24 Oktober 2013 - 00:00

    Anne Peerboom:

    Nou nou Bente geweldig allemaal wat een mens mag meemaken,geniet vooral van je vrije tijd.
    Natuurlijk ook belangrijk om iets te leren ik moest wel lachen met het verhaal van die spaanse vrouw.
    Ik heb het ook wel eens mensen uit afghanistan of van de week uit Syrie met handen en voeten kom je dan wel een heel eind.

    Ik heb je verslagen alemaal gelezen heel leuk en mooie foto"s.
    Ik vergeet altijd te reageren en dacht nu ga ik iets terug schrijven want je vind het leuk om iets van het thuisfront te krijgen maar als ik iets stuur duurt dat dan 2 weken voor je het krijgt ??? haha.

    Nou de groetjes van Sjef en mij o ja we worden ook weer oma en opa bij Jolanda in Mei zal het gebeuren.

    Tot de volgende reactie en veel liefs van ons uit Margraten

  • 26 Oktober 2013 - 21:11

    Sheena:

    Heey benthe

    Hoe gaat het met je????
    Ben je al goed bruin ???
    En hoe was het om voor het eerst een röntgenfoto???

    Groetjes Sheena ! En veel plezier nog!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Bente

Voor mijn opleiding MBRT ga ik mijn 20-weekse stage in Curaçao lopen.

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 24491

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 29 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: