Week 12! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bente Faarts - WaarBenJij.nu Week 12! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bente Faarts - WaarBenJij.nu

Week 12!

Blijf op de hoogte en volg Bente

16 November 2013 | Curaçao, Curaçao

Bon dia,

week 12 zit er ook alweer bijna op. De tijd vliegt echt voorbij!! Zeker nu mam en pap er zijn.

Zondag zijn we naar het strand van grote knip geweest. Het was er prachtig. Er was ook een feest van de lokale bevolking, dus mam en pap keken hun ogen uit (ALWEER). Mam en pap hadden graag een hapje willen mee-eten, maar helaas. Het rook er in ieder geval heerlijk.

Maandag en dinsdag moest ik weer beide dagen werken. Een werkweek van twee dagen is echt heerlijk. Kon het maar altijd zo zijn.
(Mam en pap hebben maandag aan het zwembad gechilled en zijn dinsdag MET DE BUS, naar Willemstad geweest en hebben gegeten bij de gaarkeuken).
Dinsdagavond zijn we eerst gaan eten bij De Heeren. En erna doorgereden naar de filmavond op Mambo Beach. Het was reuze gezelig (en ik was kapot moe erna).

Woensdagochtend moest ik er vroeg uit, want Marly moest wel werken, en ik moest nog altijd mijn Verklaring van Rechtswege gaan ophalen. EN IK HEB HEM!!!!!!!! YESYESYES. Ik had me alleen en papier voorgesteld? En het was enkel een stempel in mijn paspoort. Maargoed, ik heb hem, dus dat hoofdstuk kan eindelijk worden afgesloten. Mam was trouwens mee opgestaan en was gezellig mee gegaan.
's Middags zijn we nog naar de Aloë Vera plantage geweest en naar Serena's art galerie. Erna nog even verkoeling gezocht in het zwembad en op naar het ziekenhuis om Marly op te halen en om mam en pap een rondleiding te geven. Ze vonden het heel leuk om te zien met wie en waar ik nu werk. Alleen loopt de afdeling een paar jaar achter op die in NL. Hahaha.

Donderdag hebben we eigenlijk niks gedaan. 's Middags en 's avonds gaan uiteten, maar verder heerlijk genikst aan het zwembad.

Gisteren was een TOPDAG!!! We gingen naar klein Curaçao. Om kwart voor 7 moesten we al op de boot zijn, dus kwart over 6 vertrokken we al bij het huisje. De tocht heen was een hel, en zoals ze aan het begin al zeiden, als je toch misselijk word, kun je in de zee de vissen voeren. Nou lieve visjes, ik hoop dat het gesmaakt heeft.
Eenmaal aangekomen bij klein Curaçao werden we verwelkomt door 6 dolfijnen. PRACHTIG.
Erna kregen we ontbijt en ben ik even wat gaan slapen, want ik voelde me toch niet top. 's Middags kregen we BBQ en konden we op een banaan gaan!! Pap en ik gingen al meteen!! Dat was echt leuk! Erna ben ik met pap gaan snorkelen. Er waren schilpadden etc. Mooi mooi. Toen we klaar waren met snorkelen kwam mam ons zoeken, en was iedereen die wilde al op de banaan geweest. Dus had die man tijd om mam op de banaan mee te nemen. Samen met een lotgenootje gingen ze iets rustiger, maar toch, ze ging, op de banaan. Om 4 uur gingen we met de boot weer terug naar Curaçao. Het was een prachtige dag. Zeer zeker de moeite waard.

Vandaag doen we weer rustig aan, bij het zwembad. Het is ook snikheet. PFOEH!! Dat word woensdag weer wennen voor mam en pap in NL.
Morgen gaan we nog naar Boka Sheta en naar het strand. Maandag moet ik werken en dinsdag heb ik vrij om mam en pap helaas weer uit te zwaaien. Maar dan begint helaas (of gelukkig?) het aftellen.
Zodra mam en pap weg zijn, heb ik hier nog precies 10 weken.

Liefs, Bente.

Ps. dinsdag heb ik ook een soort 'tussenbeoordeling' op stage gehad. Het leek wel een rapportje. Maar alles was TOP!! Dus op stage gaat het niet alleen voor mijn gevoel goed, het is echt zo dat het goed gaat.

  • 17 November 2013 - 16:50

    Monique:

    Wat leuk dat jullie samen van al dat moois kunnen genieten. Ik zou Anja wel eens willen zien op die banaan, ha,ha. Knapt dat ze dat gedaan heeft. Ik hoor binnenkort wel de verhalen. Bente ik wens jou nog een hele fijne en leerzame tijd. Anja en Chrit , ik wens jullie een voorspoedige terugreis.

    Groetjes uit Margraten

  • 18 November 2013 - 11:12

    Fa. Deckers:

    Hoi Bente,

    Leuk dat je Pap en Mam kan rondleiden. Zodoende kunnen jullie samen lekker genieten van het lekkere weer en alles wat daar te doen is Ik denk wel dat je Jordy ook heel erg mist.Hier gaat het 's nachts tegen het vriespunt aan komen. Het zal hun in Nederland toch weer flink tegenvallen. Een goede terugreis. Tot horens.

    Fam. Deckers

  • 19 November 2013 - 10:31

    Jack:

    Leuk reisverslag doet mij deugd dat alles goed verlopen is wens anja en crit een goede terugreis en voor jouw nog een leerzame voorzetting gr marcel en jack

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Bente

Voor mijn opleiding MBRT ga ik mijn 20-weekse stage in Curaçao lopen.

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 24488

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 29 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: